Tuesday, January 27, 2009

oh INTRA




INTRA DARI LIFESTYLE - MINUMAN BERKHASIAT ZAMAN INI





ANDA PERNAH MENDENGAR MINUMAN INTRA DARI LIFESTYLE? ANDA PASTI KAGUM DENGAN MINUMAN INI. DIJAMIN HALAL, TIADA KESAN SAMPINGAN, DIBUAT DARI 23 JENIS HERBA SEMULA JADI, PATI BERMUTU, SELAMAT UNTUK SEMUA DAN DILULUSKAN OLEH KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA DAN BERKESAN UNTUK :

• Sakit kepala / migraine (Diakui berkesan)
• Sendi / Kaki bengkak / gout (Diakui berkesan)
• Diabetis / Kencing Manis (Diakui berkesan)
• Sakit Batu Karang / batu hempedu
• Jangkitan faraj / keputihan
• Wajah / kulit berkedut
• Muka / kulit kasar, berjeragat dan sebagainya (Diakui berkesan)
• Otot kejang / simpul biawak
• Sengal-sengal tulang / arthritis (Diakui berkesan)
• Tidak besemangat, selalu keletihan (Diakui berkesan)
• Asma / lelah / semput (Diakui berkesan)
• Susah hendak tidur, insomnia
• Sakit usus, kembung dan gastrik
• Sembelit, cirit-birit, buasir (Diakui berkesan)
• Sakit buah pinggang
• Senggugut dan putaran haid tak tepat masanya
• Kesuburan lelaki & wanita menurun / kurang daya seks
• Susah dapat anak
• Batuk dan kesukaran bernafas / hidung tersumbat (Diakui berkesan)
• Stroke / Ahmar / mati anggota tubuh / lumpuh
• Menopause, ketidakseimbangan hormon
• Osteoporosis / tulang rapuh, mudah patah
• Pigmen kulit, muka pucat, kulit sensitif, ekzema, jerawat
• Tekanan darah tinggi dan darah rendah, anaemia
• Hidung sensitif dan naosinusitis serta resdung (Diakui berkesan)
• Susah ingat pelajaran / bebal, susah tumpu perhatian
• Kolesterol tinggi, asid urik tinggi, sengal-sengal
• Selalu selsema / alahan / alergi makanan laut


DAHULU SAYA SAKIT URAT DARI PARAS PUNGGUNG HINGGA KE LUTUT. NAK DUDUK DI LANTAI MMG SAKIT DAN TERPAKSA DUDUK MENGIRING. BILA DUDUK AKAN TERASA NGILU. SAYA AMALKAN MINUM MINUMAN INTRA INI SELAMA 3 HARI BERTURUT-TURUT DAN ALHAMDULILLAH SAKIT TU HILANG HINGGA KINI. SUAMI SAYA MENGHIDAP RESDUNG. PAGI-PAGI PASTI HIDUNG DIA GATAL DAN BERBUNYI. BILA DIA MENGAMALKAN MINUM MINUMAN INTRA INI, RESDUNGNYA MAKIN BERKURANGAN DAN PAGI2 HIDUNGNYA TAK GATAL LAGI DAN TIDAK BERBUNYI. BAPA MERTUA SAYA MENGHIDAP GOUT. DULU DIA LANGSUNG TAK BOLEH SENTUH MAKANAN LAUT. KALAU MAKAN SIKIT PUN NANTI KAKI DIA MEMBENGKAK DAN TERPAKSA AMIK INJECTION DARI KLINIK. TP BILA DIA MENGAMALKAN MINUM MINUMAN INTRA INI, GOUTNYA DAH HILANG. ALHAMDULILLAH, DIA KINI DAH BOLEH MAKAN MAKANAN LAUT, KAKI DAH TAK BENGKAK DAN TAK PAYAH LAGI KENA INJECTION. IBU MERTUA SAYA BOLE DIKATAKAN SEORANG YG BERBADAN BESAR. DAHULU DIA SELALU SAKIT LUTUT. KALAU DAH DUDUK SAKIT BETUL BILA NAK BANGUN. KALAU JALAN LAMA NANTI CEPAT LETIH. BILA DIA MENGAMALKAN MINUM MINUMAN INTRA INI, DIA JADI CERGAS, BOLEH BERJALAN JAUH DAN BULAN RAMADHAN TAHUN LEPAS DIA DAPAT MENGERJAKAN SOLAT TARAWIH SETIAP MALAM.

CARA MINUM: SETENGAH CUP (AKAN DIBEKALKAN CUP SETIAP SATU BOTOL) 2 KALI SEHARI

KESAN: PADA PERMULAAN, AKAN RASA SEDIKIT KELAINAN SEPERTI PENING, PANAS KERANA AIR MINUMAN INI NAK SERASI DGN BADAN KITA

TIPS: AMALKAN MINUM AIR MASAK BANYAK.

HARGA: RM 138 SEBOTOL/ 950 ML



23 herba yang digunakan di dalam minuman ini ialah:

Kulit Pokok Kaskara(Rhamnus purshiana)
Tumbuhan asal pantai Pasifik di Amerika Utara. Ditanam oleh penduduk asal Amerika yang merasakan ia mempunyai khasiat yang menguatkan. Kulit pokok Kaskara apabila dicampur dengan ekstrak kapsikum telah terbukti memaksimumkan pembuangan kekotoran daripada badan.

Akar Manis Likoris (Spesis-spesis Glycyrrhiza)
Akar Manis Likoris telah terbukti untuk mempertingkatkan sistem imun serta ia merupakan antioksida yang amat kuat. Telah digunakan sejak beribu-ribu tahun dahulu oleh orang Cina. Akar Likoris kini dikaji kerana khasiat kesihatannya untuk jantung. terutama sekali disebabkan khasiat bahan antioksidanya.


Beri Juniper
(Juniperus communis)
Beri Juniper telah terbukti untuk membantu proses penghadaman dengan merangsangkan fungsi perut. Ia boleh mengurangkan udara dan kekembungan.


Rosehip Cina (Rosa laevigata)
Di antara pelbagai spesis bunga ros yang digunakan kerana buahnya. Buah-buahan R. Laevigata amat dihargai secara tradisional oleh orang Cina. Buah ros merupakan sumber vitamin C yang baik.


Alfalfa (Medicago sativa)
Berasal daripada Timur Tengah. Kini boleh ditemui di seluruh dunia. Kaya dengan vitamin, mineral, flavanoid, asid amino dan protein. Alfalfa merupakan sumber semulajadi estrogen dan boleh membantu mengimbangi sistem hormon badan wanita.


Bunga Dandelion (Taraxacum officinale)
Tumbuhan asal Eropah tetapi kini tumbuh dan digunakan di serata dunia. Bunga Dandelion telah terbukti dalam memperbaiki sistem penghadaman dengan membantu penghasilan dan aliran hempedu dari pundi hempedu serta membantu badan menyingkirkan kekotoran.

Cendawan Reishi (Ganoderma lucidum)
Dikenali sebagai "cecair kehidupan" sewaktu empayar Cina. Kegunaannya dikhaskan untuk Maharaja. Kajian telah menunjukkan bahwa cendawan reishi mempertingkatkan sistem imun dan dengan itu meningkatkan kerintangan badan terhadap penyakit.


Chamomile Jerman (Chamomilla recutita)
Tumbuhan asal Eropah botani ini dikenali kerana kebolehannya untuk menenangkan sistem saraf serta menyumbangkan kepada kesihatan kardiovaskular. Chamomile juga telah terbukti membantu sistem penghadaman untuk berfungsi engan lebih baik.

Pipsissewa (Chimaphila umbellata)
Mempunyai kesan diuretic yang sederhana terhadap badan. Memastikan fungsi urinary yang baik.

Chicory (Chicorium intybus)
Ramuan aktif dipanggil inulin. Inulin telah didapati untuk bertindak sebagai pembersih usus besar, membantu menyahtoksik dan menyingkirkan bahan buangan daripada badan.

Bunga Markisah (Passiflora incarnata)
Digunakan untuk merawat insomnia dan sakit perut akibat tekanan dan kerisauan. Ramai orang yang menggunakannya untuk merawat perasaan gemuruh yang biasa dan menikmati khasiatnya yang menenangkan.
Debunga Lebah (Apis pollenus)
Kaya dengan nutrien termasuklah vitamin, mineral, protein dan asid amino. Debunga lebah digunakan untuk memperbaiki stamina dan prestasi olahraga.

Lidah buaya (Aloe barbadensis)
Merupakan antioksida yang kuat dan membantu memusnahkan radikal-radikal bebas yang merosakkan sel-sel badan yang sihat. Menyokong system penghadaman kerana ia membantu menyingkirkan bahan-bahan buangan daripada badan. Ia juga telah terbukti memberikan kelegaan terhadap penyakit keradangan usus.

Taim (Thymus vulgaris)
Berasal dari kawasan Mediterranean dan kini ditanam secara menyeluruh di seluruh dunia. Digunakan untuk membantu dalam proses penghadaman dan memastikan selera makan yang sihat.

Barli Mutiara Cina (Coix lacrymajobi)
Kaya dengan antioksida. Boleh membantu melegakan sakit sendi serta terbukti dapat mengurangkan paras kolesterol.

Halba (Trigonella foenum-graecum)
Apabila diambil bersama hidangan telah terbukti untuk mengurangkan paras glukos darah bagi orang yang menghidap diabetes. Ia juga terbukti mengurangkan paras kolesterol.

Halia (Zingiber officinale)
Berasal dari Afrika Selatan. Ditanam di kawasan tropika di seluruh dunia. Kajian moden menunjukkan ia mempunyai khasiat antioksida. Nutrien-nutrien yang ditemui dalam halia terbukti untuk merawat sakit perut dan mengurangkan mabuk sewaktu perjalanan.

Biji Saderi (Apium graveolens)
Terbukti dalam membantu proses pemnghadaman dan memastikan penyingkiran bahan buangan secara tetap. Mempunyai kesan penyahtoksik dan pembersihan bagi badan.

Buah Kapsikum (Spesis-spesis Kapsikum)
Kaya dengan vitamin. Digunakan secara tradisional untuk merangsangkan metabolisme melalui satu proses yang dipanggil termogenesis. Kapsikum boleh juga membantu dalam proses pembakaran lemak badan.

Beri Schisandra
(Schisandra chinensis)
Penyelidikan kontemporari telah menumpukan pada ciri-ciri bahan antioksida Schisandra yang amat kuat. Bahan-bahan antioksida membantu mengekalkan sel-sel yang sihat engan memusnahkan radikal-radikal bebas.

Ginseng Siberia (Eleutherococcus senticosus)
Kajian telah menunjukkan bahawa ginseng Siberia mempertingkatkan system imun. Mempunyai ciri-ciri antioksida yang kuat, membantu mengimbangi paras gula dan bertindak sebagai tonik yang menyeluruh. Ginseng Siberia dikenali sebagai adaptogen – membantu badan menyesuaikan diri dengan tekanan dan proses-proses penuaan.

Astragalus(Astragalus membranaceus)
Pakar-pakar menganggapnya sebagai salah satu botani yang hebat. Penyelidikan telah menunjukkan bahawa ia boleh memaksimakan fungsi sistem imun serta melindungi system kardiovaskular. Juga terbukti mempertingkatkan kesihatan organ pembiakan lelaki.


BERMINAT? INGIN MENCUBA?



ANDA PASTI KAGUM!!!!!!!




<

No comments:

Post a Comment