Thursday, April 23, 2009

DCE 3203 Kesukarelawanan. Soalan bonus

Dimana Pendirian PAS Terhadap KEBEBASAN MEDIA - Adun Melor Dapat Kebenaran Mahkamah Halang Media Lapor Kesnya.!!!

(MINTA KEADILAN: Siti Aishah (kiri) berbincang sesuatu di luar Mahkamah Rendah Syariah Kota Bharu, semalam. Gambar kecil, Wan Ismail Wan Jusoh.)

Sering kali kita mendengar tentang KEBEBASAN MEDIA yang dilaungkan oleh Pembangkang Khususnya PAS dan PKR yang mengatakan Media hari ini tidak bebas dalam menyebarkan sesebuah ISU. Ada yang kata Media ini terkongkong dan tidak telus. Namun apa yang kita lihat pada hari ini segala macam cerita telah disampaikan mengenai isu politik tanah air. Tak cukup dengan itu Kes-kes mahkamah juga yang melibatkan kerajaan telah disiarkan di dalam akhbar mahupun berita. JIKA TAK SIAR PEMBANGKANG KATA BENDA LAIN, KATA KERAJAAN BELI MAHKAMAH LAH APA LA, ADA JA ALASAN DIA TU..

Namun berbalik kepada Isu terbaru yang melibatkan seorang ADUN Melor yang merupakan bekas Speaker Dewan Undangan Negeri Kelantan ini lain pula ceritanya. Dia meminta injuksi supaya Mahkamah Tinggi Syariah membenarkan permohonan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Melor menghalang media daripada membuat sebarang liputan mengenai kesnya sepanjang perbicaraan.

Hakim Syarie, Abdullah Man membuat keputusan itu sejurus mendengar hujahan peguam Md Raziman Yaakob yang mewakili Wan Ismail Wan Jusoh, 54, berkaitan permohonan perintah menghalang terbabit dibenarkan.

PAS hanya berdiam dalam isu ini, Nik Aziz yang kononnya Tuan Guru hanya duduk mengikut telunjuk orang lain dan menghancurkan PAS sendiri dalam DIAM-DIAM!!!!!

Sebagai seorang Ahli Sukarelawan, sila kaitkan permasalahan diatas dengan tajuk "PENJANAAN MODAL INSAN PENYAYANG MELALUI KESUKARELAWAN"

No comments:

Post a Comment